۱۳۸۹ خرداد ۲۶, چهارشنبه

اسرائيل: با كشتي‌هاي ايراني عازم غزه برخورد مي‌شود


وزيرخارجه اسرائيل تهديد كرد كه با كشتي‌هاي ايراني و لبناني عازم باريكه غزه، به عنوان كشتي‌هاي دشمن برخورد خواهد شد. به گفته رئيس هلال احمر، ايران تصميم گرفته است دو كشتي حامل كمك به غزه اعزام كند.
ساكنان غزه در انتظار كمك
ليبرمان وزيرخارجه اسرائيل، در يك پيام راديوئي اعلام كرد كه كشتي‌هاي ايراني و لبناني، متعلق به كشورهائي هستند كه دشمن اسرائيل محسوب مي‌شوند، بنابر اين، ورود آن‌ها به آب‌هاي اسرائيل، ديگر تنها يك عمل تحريك‌آميز نيست و با آن مقابله خواهد شد.
زنان لبناني در راه غزه
در حالي كه ايران اعلام كرده است يك كشتي حامل كمك‌هاي انساني و يك كشتي حامل مددكاران را به باريكه غزه اعزام خواهد كرد، به گزارش خبرگزاري آلمان، گروهي از زنان مسلمان و مسيحي لبنان نيز، خود را براي سفر به باريكه غزه آماده مي‌كنند. "ثمر الحج" يكي از سازمان‌دهندگان اين سفر گفته است:«هدف ما رساندن دارو به بيماران سرطاني است كه از محاصره غزه رنج مي‌برند.»
۳۰ زن مسلمان و مسيحي لبنان، قرار است هفته آينده با كشتي "مريم" روانه باريكه غزه شوند. به گزارش خبرگزاري آلمان، ۲۰ زن، از كشورهاي ديگر نيز قرار است به اين گروه بپيوندند.

به گفته "ايگال پالمور" سخنگوي وزارت خارجه اسرائيل، اين كشور نگراني خود را نسبت به حركت كشتي‌هاي ايراني و لبناني به آگاهي كشورهاي دوست خود رسانده است. ايگال پالمور گفته است:«كشتي‌ها از سرزمين‌هاي دشمن مي‌‌آيند و به همين دليل با آن‌ها به گونه ديگري برخورد خواهد شد. اما براي اعلام نحوه واكنش اسرائيل هنوز زود است.»
نارضائي سازمان ملل و گروه چهارجانبه
همزمان، "رابرت سري" فرستاده ويژه سازمان ملل متحد به خاورميانه، سياست اسرائيل در برابر باريكه غزه را شكست‌خورده دانست و اعلام كرد كه اين كشور نيازمند سياستي نو و مثبت است. پيش‌تر، شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواستار تغيير سياست اسرائيل در برابر باريكه غزه و پايان دادن به محاصره اين منطقه شده بود.

گروه چهار جانبه خاورميانه مركب از اتحاديه اروپا، سازمان‌ملل، آمريكا و روسيه نيز يك تغيير بنيادي در سياست اسرائيل را ضروري دانسته است.

هیچ نظری موجود نیست: