۱۳۸۹ فروردین ۲۳, دوشنبه

پرزيدنت اوباما: تروريست های مجهز به تسليحات اتمی بزرگترين خطر برای امنيت آمريکا هستند


پرزيدنت باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا که اين هفته ميزبانیِ اجلاس بين المللی هسته ای را در واشنگتن بعهده دارد، می گويد تروريست هايی که به مواد هسته ای دست پيدا کنند «خود به تنهايی بزرگترين خطر» برای امنيت آمريکا، محسوب می شوند.

رييس جمهوری آمريکا نشست های دو جانبه ای را روز يکشنبه با رهبران دو قدرت هسته ای رقيب هند و پاکستان، برگزار کرد. پرزيدنت اوباما همچنين با رهبران قزاقستان و آفريقای جنوبی، دو کشوری که به گفته وی در تلاش برای جلوگيری از گسترش سلاح های هسته ای کمک کرده اند، ملاقات کرد.

پرزيدنت اوباما به خبرنگاران گفت سازمان های تروريستی مانند القاعده در تلاشند تا به سلاح های هسته ای، دست پيدا کنند، و اگر آنها در هدف خود موفق شوند، چشم انداز امنيت جهانی ميتواند در سال های آتی دگرگون شود. رييس جمهوری آمريکا گفت که تروريست ها در استفاده از تسليحات اتمی، درنگ نخواهند کرد.

پرزيدنت اوباما اميدوار است همکاری کشورهای ديگری را برای تأمين امنيت مواد هسته ای پراکنده، به دست آورد. مواد هسته ای پراکنده اصطلاحاً به آن دسته مواد اتمی اطلاق می شود که می تواند در صورت افتادن به دست تروريستها، در عرض چهار سال آينده خسارات قابل ملاحظه ای ببار آورند.

هیچ نظری موجود نیست: