۱۳۸۹ فروردین ۲۲, یکشنبه

ابلاغ زمان برگزاری دادگاه دو شهروند مسیحی " مریم و مرضیه " در تهران


با ورود ماموران امنیتی به آپارتمان دوتن از شهروندان مسیحی كه منجر به بازداشت آنها گردید و مدت ۲۵۹ روز را در زندان اوین و در بلاتكلیفی بسر بردند، تاریخ و زمان برگزاری دادگاه این دو تن به آنان ابلاغ گردید.

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان ، دو تن از نوكیشان مسیحی بنامهای "مریم رستم پور" و "مرضیه امیری زاده " كه از زمان بازداشت نزدیك به ۹ ماه را در بازداشتگاه زندان مخوف اوین گذرانده بودند ، هفته گذشته تاریخ و زمان برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده آنان به ایشان ابلاغ گردید.

بر این اساس زمان برگزاری دادگاه و رسیدگی به پرونده آنان، روز سه شنبه۲۴ فروردین ماه ۱۳۸۹، ( ۱۳ اپریل ۲۰۱۰) تعیین گردیده است .

این دو دختر مسیحی که اتهام اولیه آنان پس از بازداشت از سوی مسئولان امنیتی "اقدام علیه امنیت ملی" مطرح شده بود، در اولین جلسه دادگاه تفهیم اتهام آنان كه در مورخه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ ( ۹ آگوست ۲۰۰۹) برگزار گردید، جرم و اتهام این دو نوكیش مسیحی را " ارتداد و ترویج مسیحیت" عنوان نمودند و سپس در آن جلسه دادگاه از "مریم و مرضیه" در مورد ایمان مسیحی شان پرسش، و از ایشان خواستند تا ایمان مسیحی خود را هم به زبان و هم به طور مکتوب انکار کنند.

بر طبق گزارشها، علیرغم فشارهای وارده از سوی مقامات در طول جلسات سخت بازجویی و دادگاهی، این دو شهروند مسیحی از انكار ایمان خود سرباز زده اند.

به گزارش اف سی ان ا ن ، پیش از این نیز در پی تلاشهای بسیاری از سازمانهای مدافع حقوق بشر، سازمانهای مسیحی سراسر دنیا كه خبرها و رویدادهای مسیحیان در جفا را پیگیری می كنند، برای آزادی "مریم و مرضیه" چه از نظر سیاسی و چه مذهبی با ارسال درخواست و طومارهایی برای مقامات و مسئولان حكومت جمهوری اسلامی خواستار آزادی این دو هموطن مسیحی شدند.

لازم به ذكر است این شهروندان مسیحی پس از دستگیری و ۲۵۹ روز حبس در زندان اوین، روز چهارشنبه مورخه ۲۷ آبانماه ۱۳۸۸ بطور موقت از زندان آزاد شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: