۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

مصطفي تاج زاده و محمد نوري زاد ممنوع الملاقات شدند


بنا بر گزارش ها، مصطفي تاج زاده، عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و جبهه مشاركت، و محمد نوري زاد، روزنامه نگار و فيلم ساز، كه در قرنطينه زندان اوين به سر مي برند، ممنوع الملاقات شده اند.



به گزارش «كلمه» ماموران به خانواده هاي مصطفي تاج زاده و محمد نوري زاد گفته اند كه آنها ممنوع الملاقات شده اند.

طبق اين گزارش، اين دو زنداني در دو هفته اخير «به بهانه آلودگي هوا» اجازه نيافتند تا با خانواده هاي خود ملاقات كنند.

مصطفي تاج زاده، پس از انتخابات رياست جمهوري سال گذشته بازداشت و به شش سال زندان و ۱۰ سال محروميت از حقوق اجتماعي و سياسي محكوم شد. مصطفي تاج زاده در مردادماه سال جاري پس از چند ماه مرخصي به زندان بازگردانده شد.

محمد نوري‌زاد در جريان حوادث پس از انتخابات در نامه هايي خطاب به آيت الله علي خامنه اي، رهبر جمهوري اسلامي وي را مسئول سركوب هاي پس از انتخابات دانسته بود. محمد نوري زاد در آذر ماه سال گذشته به اتهام «توهين به مسئولين و تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي» بازداشت شد و بيش از هفت ماه را در زندان و از جمله در سلول انفرادي گذراند.

وي كه در سوم تير ماه سال جاري با قرار وثيقه ۳۰۰ ميليون توماني آزاد شده بود، پس از آن كه در اواخر مرداد ماه بار ديگر نامه‌اي خطاب به رهبر جمهوري اسلامي نوشت، به زندان بازگردانده شد.

مصطفي تاج زاده و محمد نوري زاد، بعد از آن كه اواخر مرداد ماه ۱۳۸۹ بعد از چند ماه مرخصي دوباره به زندان اوين باز گردانده شدند، در بند قرنطينه و در سلول مشتركي زنداني هستند.

نامه همسر نوري زاد

در همين حال، فاطمه ملكي، همسر محمد نوري زاد، در نامه اي به شرح آنچه كه در جريان حوادث پس از انتخابات بر همسرش رفته، پرداخته است.

به گزارش «كلمه» در اين نامه همسر نوري زاد با اشاره به گذشت حدود ۱۱۰ روز از احضار مجدد همسرش نوشته است:« در اين فاصله، همسرم چهار نامه جهت مرخصي نوشته اند كه متاسفانه پاسخ ايشان را با شكايت جديدي از سوي مامورين وزارت اطلاعات داده اند! من هم در تاريخ ۱۵ آبان نامه اي به دادستان نوشته ام مبني بر درخواست مرخصي فوري ايشان و ملاقات حضوري كه تاكنون نداشته ايم، و هنوز هيچ پاسخي دريافت نكرده ايم.»

محمد نوري زاد در دادگاه بدوي به سه سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق محكوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست: