۱۳۹۰ آذر ۱۴, دوشنبه

یک ایرانی ساکن مونیخ آلمان، طراح بی ام و سری 7




یکی دیگر از طراحان صنعتی ایرانی که توانسته از استعدادهای خود به خوبی استفاده کند و خود را در میان طراحان و کمپانی های نام دار جهانی نشان دهد آقای نادر فقیه زاده 35 ساله، هموطن ایرانی ساکن مونیخ می باشد.
نادر فقیه زاده هم اکنون در کمپانی BMW و در بخش طراحی آن مشغول به کار است و در کنار طراحان معروف هم چون chris Bangle رئیس بخش طرحی بی ام و که به تازه گی از این بخش بیرون آمده و به صورت جدا گانه در اسودیو خود مشغول به کار است ، آقای Karim habib طراح معروف سری 7 بی ام و ،Adrian van Hooydonk, سرپرست طراحی بی ام و که هم اکنون رئیس بخش طراحی بی او و شده است و .....او جزء یکی از 20 طراح معروف کمپانی بی ام و می باشد که این باعث افتخار هر ایرانی است .
آقای فقیه زاده از دانشگاه گلدهایم آلمان فارغ التحصیل شده و پس از اتمام تحصیلات به استودیو طراحی BMW پیوست و در آنجا مشغول به کار شد .وی در سال 1996 با شرکت مرسدس بنز آلمان همکاری داشته و سه سال بعد، در پروژه طراحی بدنه خودروی این شرکت، مشارکت داشته است.
همکاری با Design Works امریکا/ تحقیقات و طراحی موضوع پایان‌نامه درباره خودروی قابل پرواز توربینی به نام Visoonair .
فقیه زاده در سال 2001 با دریافت درجه کارشناسی ارشد طراحی خودرو به عنوان طراح خودروی پیشرفته BMW در این شرکت پذیرفته شد و تحقیق در زمینه طراحی داخلی و بدنه خودرو را آغاز کرد.

نادر فقیه زاده در سال 2004 طرح CONCEPT سری 7 BMW را ارائه داد و در سال 2005 ، طراح رسمی BMW در استودیوی طراحی این شرکت شد. وی همچنین برنده مسابقه طراحی سری 7 می باشد
طرح interior سری 7 فقیه زاده در میان طرحای دیگر رتبه اول را گرفت .
در بخش داخلی خودروشرکت ب ام و از طراح ایرانی خود آقای نادر فقیه زاده بهره برده و طراحی که این دیزاینر ایرانی برای این سری از ب ام و که از کلاس های با ارزشمند این شرکت می باشد انجام داده است .
فقیه زاده در سال 1385 توسط شرکت (ساپکو) به ایران دعوت شد و موضوع کنفرانس تشریح شکل گیری و تولید یک BMW بود
این گردهمایی ، با استقبال بی‌نظیر جامعه طراحان صنعتی ایران، کارشناسان گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) برگزار شد.
امیدواریم این شرکت ها بتوانند امکانات را فراهم کنند تا همانند این دوره از طراحان صنعتی که در خارج و یا در داخل به افتخاری دست یافته اند به طور سالانه در دانشگاه هایی که رشته طراحی صنعتی تدریس می شود دعوت به عمل آید .




هیچ نظری موجود نیست: