۱۳۹۰ تیر ۶, دوشنبه

كدام غذاها براي كدام اعضاي بدن مفيد هستند؟

كارشناسان معتقدند كه هر يك از مواد غذايي براي بخش خاصي از بدن مفيد هستند و تشخيص و آگاهي از چگونگي اين ارتباط مي‌تواند در انتخاب صحيح غذا و مناسب براي سلامت اعضاي خاصي از بدن موثر باشد.

در اين مقاله كه در سايت تخصصي استينيگ فيت منتشر شده فهرستي از مواد غذايي ارائه شده است كه هر كدام براي حفظ سلامت يك عضو مشخص از بدن همزمان با بالارفتن سن مفيد هستند. در اين مقاله آمده است:


-‌ براي قوي و سالم ماندن استخوان‌ها، مصرف پنير توصيه مي‌شود. مصرف مواد حاوي كلسيم فقط مختص به دوران جواني نمي‌شود بلكه افراد حتي با بالارفتن سن باز هم به اين گره از مواد غذايي نياز دارند. متخصصان توصيه مي‌كنند كه با افزودن پنير به رژيم غذايي روزانه مقدار كلسيم مورد نياز بدن خود را به طور روزانه تامين كنيد.


-‌ براي حفظ سلامت و توان عضلات نيز مصرف پروتئين‌هاي سالم مثل پروتئين سويا توصيه مي‌شود.


- يكي از ريزمغذي‌هاي مفيد براي سلامت چشم‌ها، لوتين و زئاكسانتين هستند كه در اسفناج و پرتقال به وفور يافت مي‌شوند. همچنين بسياري از مولتي ويتامين‌ها و مكمل‌هاي رژيمي املاح مغذي حاوي لوتين هستند.


-‌ ذرت نيز يك منبع مرغوب از غلات سبوس‌دار است كه مصرف آن براي حفظ سلامت و عملكرد مناسب قلب توصيه مي‌شود.


- براي بهبود عملكرد مغز و تقويت اين عضو خوردن ماهي آزاد و ماهي تن توصيه مي‌شود. علاوه بر اين موارد تفكر و انديشه مثبت و فعاليت بدني منظم نيز كليد اصلي حفظ سلامتي در هر گروه سني است.

هیچ نظری موجود نیست: