۱۳۸۹ مهر ۱۳, سه‌شنبه

دادگاه تصمیم کمیسیون را ابطال کرده؛ فعالیت جبهه مشارکت ادامه می‌یابد


شعبه بیست و هفتم دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران رای قطعی خود را به شماره دادنامه ٨٩۰٩٩۷۰۲۲٨۷۰۰۴۱٩ صادر نموده است. به موجب این حکم، تصمیم کمیسیون برای توفیف پروانه فعالیت حزب جبهه مشارکت ایران اسلامی و دستور توقف همه فعالیتهای حزبی، ابطال شده است.



در حالی که روزنامه دولتی ایران امروز در ادامه سخنان محسنی اژه‌ای، متنی را تحت عنوان حکم دادگاه انقلاب مبنی بر انحلال جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب منتشر کرده بود، جبهه مشارکت با ارسال نامه‌ای به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، با ذکر نام شعبه و شماره پرونده به رای دادگاهی اشاره کرد که تصمیم کمیسیون مذکور برای توقف فعالیت جبهه مشارکت را ابطال کرده است.

متن کامل نامه این حزب اصلاح طلب به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب که در پایگاه اطلاع رسانی نوروز منتشر شده، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دبیر محترم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

با سلام

مستحضر هستید که به دنبال تصمیم آن کمیسیون دائر بر توفیف پروانه فعالیت حزب جبهه مشارکت ایران اسلامی و دستور توقف همه فعالیتهای حزبی ، شکایتی از سوی حزب بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۵ قانون” فعالیت احزاب ، جمعیتهای سیاسی و صنفی و انجمن های اسلامی یا اقلیتهای شناخته شده” (که مشروعیت آن کمیسیون وابسته به همین قانون است) ، علیه تصمیم ان کمیسیون در محاکم دادگستری اقامه شد.

اینک شعبه بیست و هفتم دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران رای قطعی خود را به شماره دادنامه ٨٩۰٩٩۷۰۲۲٨۷۰۰۴۱٩ صادر نموده است. به موجب این حکم تصمیم مورخ ۲٣/۱/۱٣٨٩ آن کمیسیون ابطال شده است.

علیهذا خواهشمند است به همه مراجع ذیربط که به دنبال رای آن کمیسیون تضییقات زیادی برای حزب ایجاد کرده و با اقدامات خود فعالیت طبیعی یک حزب قانونی را مختل کرده اند ابطال آن تصمیم را ابلاغ فرمایید و با به رسمیت شناختن همه حقوق مصرح در قانون اساسی و قانون احزاب ، به رای دادگاه تمکین کنید.

جبهه مشارکت ایران اسلامی

هیچ نظری موجود نیست: