۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

سند: فیلم گفتگو با منتظری در مورد کشتار زندانیان سیاسی در تابستان۶٧



تشکیل دادگاه برای رسیدگی به اعدام های دسته جمعی و گسترده سال های اولیه دهه ۶٠ و قتل
عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶٧. ما، جمعی از خانواده های جان باختگان و جان بدر بردگان از کشتارهای دهه ۶٠، فعالان حوزه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی این تلاش را آغاز کرده ایم. این کارزار تاریخی، تلاشی است برای دادخواهی و یک دست کردن مبارزات مان برای رسیدگی به قتل عزیزان مان



۱۳۸۹ مرداد ۱۴, پنجشنبه

خامنه ای دیوانه شده است


فصل تابستان با یک خبر داغ و دیوانه به سوی پایان می رود. سیدعلی خامنه ای رهبر سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی در پاسخ به یک استفتاء، اطاعت از خود را واجب شمرد! اگرچه در سالهای اخیر، در عمل حتی نفس کشیدن هم موکول به اعلام التزام به جمهوری اسلامی و رهبر و قانون اساسی اش شده است، اما به این آشکاری سخنانی را بر زبان آوردن که در قرن بیست و یکم تنها از یک دیوانه ممکن است، واکنش گسترده ای را همچنین در سطح بین المللی به دنبال داشت. افکار عمومی جهان که در ماه های اخیر بیش از پیش علیه رژیم منفور و بدنام ایران آماده پذیرش هرگونه خبری شده است، با ورود رهبران جمهوری اسلامی به فاز آخر خودکامگی و سرکوب مطلق، بیش از پیش تشنه چنین خبرهایی است.

۱۳۸۹ مرداد ۱۲, سه‌شنبه

قطع دست یک پروفسور مسیحی توسط افراطیون مسلمان


ستیزه جویان مظنون اسلامی دست یک پروفسور مسیحی را بخاطر برگه سوالاتی که به گفته ایشان در آن به اسلام توهین شده قطع کردند.

پروفسور "تی.جی جوزف" از مسیحیان كاتولیك هند هنگامی که در 4جولای از یک مراسم کلیسایی به همراه مادر و خواهر راهبه خود به خانه باز می گشت ،مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان خانم "بی.ساندیا" بازرس عمومی پلیس به یو-سی-ای نیوز گفت: یک گروه افراطی مسلمان مظنون به انجام این جنایت هستند و 4 نفر از آن ها تاكنون دستگیر و یک خودرو نیز از آنان ضبط شده است. این گروه انگیزه این عمل خود را اجرای حكم شریعت اسلام می دانند.

وی گفت: مهاجمان قبل از بیرون کشیدن پروفسور جوزف از ماشین و قطع دست راستش از این وسیله نقلیه برای مسدود کردن راه خودروی او استفاده کردند و قبل از فرار دست قطع شده را دور انداختند.

کالج نیومن در توداپاژا که تحت مدیریت کلیساست ، جوزف ، پروفسور مالایالام اش را بخاطر تهیه یک برگه سوال با موضوعات توهین آمیز به پیامبر اسلام در تاریخ 25 مارس از کار برکنار کرد.

خواهر جوزف ، ماری استلا گفت: مهاجمان بوسیله یک تبر و چند شمشیر به برادرش حمله کردند.

استلا اضافه کرد : آنان قبل از فرار ، به مادر مسن مان هم نیز حمله کردند.

اینطور که استلا می گوید جوزف قبلا 3 بار بخاطر این برگه سوالات تهدید شده بود.

به گفته پلیس ، مقامات رسمی، بخش جبهه مردمی از هند را كه یک گروه افراطی و جناح سیاسی آن است، حزب جامعه سوسیال دموکراتیک هند را متهم به پشتیبانی از این حمله کردند.

كالج توداپاژا، در مرکز تجاری منطقه ایدوکی ، در ماه مارس هنگامی که در اعتراضات به برگه سوال سرکوب شد و چندین نفر در درگیری با پلیس مجروح شدند ، تظاهرات خشمگین زیادی را از سوی سازمان های مختلف اسلامی به خود دیده است.

همچنین یكبار نیز پرفسور جوزف بازداشت و در ماه آوریل به قید ضمانت آزاد شده بود.

چندین حزب سیاسی از جمله حزب "پرو-هندو بهاراتیا جاناتا" این حمله را محکوم کردند.

وزیر آموزش و پرورش ، ام.اِی بِیبی از دولت کمونیستی گفت: این حمله یک تلاش برای چند قطبی کردن جامعه بین خطوط فرقه ای بود.

انجمن اسقفان کاتولیک کرالا نیز این حمله را محکوم کردند.